پیام شهردار شهر کمشچه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. پیام شهردار شهر کمشچه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

پیام شهردار و شورای سالامی شهر کمشچه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر کمشچه ؛ محمد طرمه فرشان طهرانی شهردار شهر کمشچه و شورای اسلامی این شهر در پیامی هفته کتاب و کتاب خوانی را تبریک گفتند. متن ای پیام به شرح زیر میباشد.

“در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است”. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت و در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه محسوب می شود و اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی است.

کتاب، محدود به برگه های ظاهری کاغذی نیست، بلکه زنده است و حیات دارد، گاهی مطلبی از دل برمی‌خیزد که ساختار و شیوه زندگی را متحول می سازد؛ در حقیقت، کتاب همان نور و روشنایی است که موجب هدایت انسان می‌شود.

موضوع کتابخوانی و مطالعه که در تعالیم دینی ما مورد تأکید واقع شده، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(حفظه الله) است که فرموده‌اند:”اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی بدین وسیله انجام خواهد گرفت”.

نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، موضوعی است که توجه همه اقشار جامعه را می‌طلبد و با توجه به متون دینی ارزشمند، کتب تاریخی و ادبی برجسته و کتاب‌های دانشمندان امروز ایران و دنیا شاید لازم ترین فرهنگی که توسط آن می توانیم موجب بهبود زندگی خود و اطرافیانمان شویم مطالعه و کتابخوانی است.

یکی از روزهای درخشان در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ٢۴ آبان ماه روز “کتاب، کتابخوانی و کتابدار” است که مزین به گرامیداشت یاد و خاطره خدمات مفسر و فیلسوف عالی مقام علامه محمدحسین طباطبایی نیز می‌باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته “کتاب، کتابخوانی و کتابدار” که در سال جاری با شعار “آینده، خواندنی است” برگزار می شود، این روز را خدمت همه فعالان و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران عزیز به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را خواستارم.

با این امید که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز تقویت پیوند جامعه و کتاب، بیش از پیش شاهد بالندگی و پویایی جامعه باشیم، این انتظار می رود که تمامی مدیران  با نگاهی جهادی و همه جانبه، سربازان جبهه فرهنگی را در مسیر رشد و تعالی شهرستان و میهن عزیزمان ایران مورد حمایت قرار دهند.

 

 

فهرست