شرح وظایف امور مالی:
- تهیه و تنظیم بودجه ، اصلاح بودجه و متمم بودجه شهرداری و پیشنهادی شهرداری براساس اصول و ضوابط بودجه نویسی
- نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب طبق مقررات مالی شهرداری.
- نظارت بر کلیه معاملات، قراردادها و تعهد های مالی شهرداری و تطبیق آن با مقررات و آیین نامه مالی شهرداری و ضوابط اجرای بودجه.
- نظارت کامل و اهتمام بر مستند سازی کلیه اسناد مالی و حسابداری با توجه به مدرک مثبته قابل اتکاء.
- صدور اسناد مالی و ثبت و طبقه بندی حسابهای شهرداری مطابق با رویه حسابداری مورد عمل در دفاتر قانونی ( روزنامه و کل ) و نگهداری حسابها به صورت دستی و رایانه ای.
- نظارت برکلیه هزینه ها ومعاملات شهرداری ونگهداری حساب هزینه ها وهمچنین نظارت براعتبارات هزینه شده واحدها
- تهیه، تنظیم و ارائه گزارش های مالی بصورت منظم همراه با تجزیه و تحلیل از قبیل تراز آزمایشی ماهیانه، صورت مغایرت بانکی، گزارش مالی میان دوره ای و …
- تهیه و تفریغ بودجه وصورت های مالی شهرداری و همکاری و پاسخ گویی به حسابرس مستقل و پیگیری تصویب صورت تفریغ بودجه و صورتهای مالی شهرداری.
- برنامه ریزی و اقدام لازم به منظور وصول درآمدهای قابل تحقق مصوب شهرداری و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب کامل و بموقع آنها در راستای بودجه مصوب
- اتخاذ تدابیر لازم به منظورتشخیص و استیفای حقوق شهرداری و به حیطه وصول در آوردن بدهی معوقه مودیان شهرداری
- نظارت برحفظ و نگهداری کلیه اموال و دارائی های منقول و غیر منقول شهرداری
- نظارت بر کنترل ورود و خروج کالا از انبار و نظارت بر موجودی مواد و کالای شهرداری در طی سال